3 באפריל 2017

ניחוחות של התחדשות יוקרתית



האביב כבר איתנו ושטף הבשמים לקראת חג הפסח לא משאיר מקום לספק - שלל המותגים מתחרים על ליבנו וכיסנו. לאחר שבשנים האחרונות הלך (והתדרדר) עולם הבישום למבצעים חסרי תקדים, נראה שיש עכשיו ניסיון התכנסות לעבר מחירים סופיים בעקבות מודל תמחור חדש. עם זאת, נראה שעדיין הפרידה מתרבות ההטבות/מבצעים רחוקה מלהיות מוחלטת, אם בגלל הצרכנים שהתרגלו שקניה בלי מבצע פשוט לא סבירה (תרבות ה"לא לצאת פראייר") ובעיקר מצד הרשתות והיבואנים שמתקשים לעמוד בתחרות האינטנסיבית ואת חינוך השוק ידחו לפעם אחרת. בכל זאת, יש שורה תחתונה שמודדים ויעדים שצריך לעמוד בהם, הרי הם לא פה "לשם שמיים". כך שאנחנו, הצרכנים, עדיין מאוד מבולבלים.

הפקת הבישום לחג שעשינו במגזין גו סטייל

מה שלא ממש השתנה זה עולם הבישום הסלקטיבי, אלו הבשמים שלא ממש קיבלנו עליהם הנחה משמעותית אם בכלל. לצרכניות הקטגוריה הזו לא ממש מורגש ההבדל שלפני/אחרי מודל התמחור החדש אליו הרשתות כביכול שואפות, וכאמור - נכון לעכשיו גם לא ממש מראות שעומדות בו. וחבל.
הבישום הסלקטיבי תמיד יהיה נחשק ויוקרתי יותר, מעין הדובדבן שבקצפת במגוון שמוצע ברשתות (ועל בישום בוטיק/אלטרנטיבי נדסקס בפעם אחרת, בינתיים תוכלו לקרוא קצת פה ממה שכתבתי בעבר על הקטגוריה תחת הבושם של By Terry). ובדומה ההפקה שלי במגזין גו סטייל, גם לכאן בחרתי את הבשמים המוצלחים ביותר לטעמי שכדאי לפתוח איתם את ניסן, החודש הראשון בשנה לפי היהדות, ולחגוג את האביב עם ניחוח שווה במיוחד.

נרסיסו רודריגז: פלפל ורוד

זה די מתבקש שאפתח עם ה- For Her של נרסיסו רודריגז. זה ממש לא סוד שמדובר על מותג הבישום מהאהובים עלי ביותר אם לא ה-אהוב ביותר. לכל גרסה חדשה שמושקת אני מחכה בקוצר רוח עם ציפיות מאוד מאוד גבוהות, לעיתים הן מתממשות והשמחה גדולה ולעיתים האכזבה כל כך קשה שאני ממש לוקחת את זה אישית, בחיי. משום מה הפעם לא היו לי יותר מדי ציפיות, אולי כי חשבתי שמה עוד אפשר לעשות עם הניחוח הבסיסי שלהם, כבר ראינו והרחנו פחות או יותר הכל. אבל אז הגיעה הגרסה Fleur Musc ואני התרגשתי ברמות אחרות, אפילו העיצוב הוורוד מסטיק (שזה הכי לא אני) עשה לי את זה. הניחוח באופן מובחן מבוסס על הניחוח המקורי המפורסם, וקיבלנו מושק פרחוני-עצי שמכיל בין היתר פלפל ורוד, ורדים, אדמונית, מושק, פצ'ולי, ענבר וסיגלית. עכשיו שיהיה ברור, אני מאוד אשמח אם אף אחת לא תרכוש אותו (או את כלל בשמי סדרת פור הר לצורך העניין...) ושהוא יישאר הניחוח האישי שלי, אבל אם אתן ממש חייבות אז כנראה שאין שום דבר שאני יכולה לעשות בעניין.

דיור: ללכת על בטוח

אחד הבשמים הפופולריים והאהובים בארץ ובעולם הוא ה- J'Adore של דיור וכל גרסה חדשה שלו, כמו למשל J'Adore Lumiere או J'Adore L'Absolu, היא מעין רענון משמח לחובבות הבושם. כך גם עם הגרסה החדשה J'Ador in Joy, השם פשוט מתאר את השמחה הזו, שמחה שבאופן טבעי מגיעה אלינו לאחר סיומו של החורף המלנכולי והגעת האביב האופטימי. גם במקרה הזה בסיס הניחוח המקורי מובחן, אבל יש לו נטייה יותר פרחונית-פירותית וצעירה, פחות מחייבת שמורכבת בין השאר מאפרסק, יסמין, טוברוז, ילנג-ילנג, נרולי ומלח ים. העיצוב מאוד דומה והפך למעט מאורך ומעודן יותר ובגוון אפרסקי. מסוג הבשמים שלטעמי הם מעין מתנה בטוחה כשמתלבטים, קשה שלא לאהוב אותו.

גוצ'י: עיצוב אסרטיבי, ניחוח פופולרי

כשהושק הגוצ'י Bamboo לפני כשנתיים היה סביבו רעש אחר, מעין התרגשות מניחוח חדש של המותג ולא עוד גרסה מסדרה קיימת, ובנוסף - כשמו של ליין התיקים מהנחשקים ביותר בעולם. העובדה שהשחקנית גל גדות שבדיוק נבחרה להיות "וונדר וומן" היא הפריזנטורית של הבושם, בטח לא הזיקה לו ואף גרמה לבושם שלא היה נוכח בארץ לעלות למודעות אפילו כאן. למה הוא לא הושק כאן? איזה סיפור עם הזכויות המקומיות על השם "באמבו" או משהו. בכל מקרה, מאז כבר הספיקו לצאת עוד שתי גרסאות של הבושם ולהפתעתנו שלושתן נחתו לאחרונה בדיוטי פרי שלנו. העיצוב שלו מרהיב לגמרי, אסרטיבי כזה, מאוד מרשים, נראה קצת כמו התיק עם ידית העץ שכאן היא מתכתית כמובן, למרות שתכלס, יכלו להישאר עם המקור. בניגוד לעיצוב, הניחוח מהסוג הפופולרי, עצי-פרחוני שמכיל בין היתר ברגמוט, שושנה, וניל, ענבר ואלגום. אז בפעם הבאה שאתן בדרך לחו"ל, לכו להסניף קצת מהניחוח ולהתרשם בזריזות אם הוא ימשיך איתכן לחופשה הבאה.

שאנל: חושני וממגנט

נראה שכמעט לכל אחת יש או היה בושם של שאנל, ואם חשבנו שימאס כבר מה- Mademoiselle או מה- Chance הסופר פופולריים, אז המציאות מראה שזו תופעה שפשוט לא נרגעת. אבל מי שרוצה לרענן באמת את האוסף שלה עם המותג לא ממש תמצא מזור בארץ. לכן כששאנל פתחו בזמנו בקניון רמת אביב חנות פופ-אפ זמנית של סדרת Les Exclusifs זה הרגיש כמו עליית מדרגה משמעותית, אבל רק לרגע, כי עכשיו נוכל שוב למצוא אותה רק בבוטיקים של המותג בחו"ל. זו סדרת הדגל של המותג שמגיעה בעיצוב נקי ומאופק, כשכל בושם בסדרה נקרא על שם תחנות בחייה של גבריאל (קוקו) שאנל. לאחר שהבשם הבינלאומי שלהם צמצם לי את האופציות על פי ההעדפות שלי, היה ברור שיש לי חיבור במיוחד לניחוח Beige. עפ"י שאנל, בז' הוא צבע חמקמק שקשה להבנה, נראה מאוד "רגיל" אבל הוא בדיסקרטיות מסווה - תחכום, חושניות ותאוותנות והאמת, זה די מתאר גם את הניחוח. הוא יצא לראשונה לפני כמעט עשור ולאחרונה רוענן בגרסת EDP חדשה. בגדול הייתי מתארת את הניחוח כפרחוני-פודרתי שמכיל בין היתר דבש, עץ עוזרד, פלומריה ופרחי פרזיה. אבל בתכלס התיאור הכי מדויק לטעמי שהוא מאוד חושני, יש בו משהו מאוד מחרמן (בחיי), כן, הבנתי את זה מהר כשקלטתי איך סביבי מגיבים כשאני שמה אותו ויותר מזה, מה עובר לי בראש... אז מצד אחד, מאוד שאנלי - האלגנטיות שבפשטות וזה, מצד שני, כח עזר במשימות מסוימות.

טום פורד: כוכב בוהמייני

אם אפשר לסמוך על מישהו שידאג לנו לניחוח הכי מהפנט כשנצטרך אותו הרי שזה טום פורד יקירנו. בלי להתבלבל, השיקו במותג סדרה של ארבעה ניחוחות יוניסקס Les Extraits Vert בליין ה- Private Blend. הכוכב הבלתי מעורער מביניהם בעיני הוא ללא ספק ה- Vert Boheme, ניחוח ירוק-עצי עליז ובוהמייני שמכיל בין היתר מנדרינה, מגנוליה, עץ גוסטבייה ("העץ של גן עדן"), לימון, וטיבר, ברגמוט, יקינתון, נרקיס סיגלית ויערה. מי שאוהבת את ניחוחות הפרייבט בלנד כמו ה- Neroli Portofino Acqua, Fleur de Portofino ובמיוחד Mandarino di Amalfi, ללא ספק תאהב גם אותו. הכי לאביב/קיץ, הכי מרענן ומקפיץ, הכי שלמות של הביוקר.

הרמס: לגונה מושלמת

בחרתי לסיים עם הרמס. מבחינתי זה סיפור קצת מלנכולי, כי מאז שעזב את המותג הבשם הנדיר אף ז'אן קלוד-אלנה, לא היה ברור מה יעלה בגורל הניחוחות. קשה להיכנס לנעלים כל כך גדולות וכש-אף כריסטין נג'אל קיבלה את המושכות בשנה שעברה, אנחנו קיבלנו את הבושם Galop d'Hermes שמבחינתי אושש את כל החששות שלי. הניחוח שלו היה פשוט נוראי, באמת שאין דרך אלגנטית או פוליטיקלי-קורקט לתאר את זה, אבל אני לא מבינה למה מישהי שפויה בנפשה תרצה לאמץ אותו, ועל המחיר השערורייתי שלו אני אפילו לא מדברת. זהו, המותג כבר היה עבורי חצי רגל בדרך לאבדון, סיפור לא פשוט בהתחשב בעובדה שהרמס תמיד היו שם בשבילנו עם ניחוח חדש, בוטיקי ייחודי שכזה. אבל מסתבר שההבדל בין מיוחד למחריד הוא דק מאוד. 
כשנחת ה- Eau des Merveilles Bleue החדש, ממש פתחתי אותו בחוסר חשק, לדעתי לקח לי בערך שבוע לפתוח אותו וגם זה רק כי הכנתי כרגיל את פרויקט הבישום לחג של מגזין גו סטייל. הדבר היחיד שעבר לי בראש זה "תריחי בזהירות, לכי תדעי מה מחכה לך שם ואם לא הרסו את סדרת ה- Merveilles גם". אבל אז זה קרה, הרגשתי כאילו פיות נכנסו לי אל תוך האף ועשו לי נעים בכל הגוף. מה זה הדבר הזה?? התחלתי להשפריץ קצת יותר, עדיין בחוסר אמונה (!), והייתי קצת המומה, אני מודה, פשוט לא ציפיתי לזה. וואו! מי שאוהבת את סדרת הקולונים של הרמס או למשל את ה- Le Jardin de Monsieur Li המושלם, ללא ספק תתחבר לניחוח שמכיל בין היתר אמבר, פצ'ולי ובעיקר תווי עץ וים שהם המובחנים בו ביותר. הגוון התכול-טורקיזי שלו שמחליף את הכתמתמות המוכרת מוסיף לאווירה המרעננת.
זה ללא ספק ניחוח הרמסי מהסוג שאנחנו אוהבות לאהוב, אולי אפילו מוצלח מדי, פופולרי מדי. מה זה אומר? שעכשיו כל אחת תאמץ לה איזה הרמס לאוסף? ממש לא מתאים, כנראה לכל דבר טוב יש קאטצ' בסוף. בודקת איפה אפשר להזמין טבילה באמבטיה הרמסית ריחנית שכזו.

חג אביב שמח!


ID

Narciso Rodriguez
For Her - Fleur Musc
Eau de Parfum
גודל: 100 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 594 שקל

Christian Dior
J'Adore in Joy
Eau de Toilette
גודל: 100 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 483 שקל

Gucci
Bamboo
Eau de Parfum
גודל: 75 מ"ל
ייצור: בריטניה
מחיר: 99 דולר

Chanel
Beige
Eau de Parfum
גודל: 75 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 185 דולר

Tom Ford
Vert Bohéme
Eau de Parfum
גודל: 50 מ"ל
ייצור: ארה"ב
מחיר: 895 שקל

Hermes
Eau Des Merveilles Bleue
Eau de Toilette
גודל: 100 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 659 שקל

הבהרה / גילוי נאות


Print Page

11 תגובות:

  1. סיקרנת עם הנרסיסו, למרות שלא התחברתי במיוחד מקודמים.
    וכמובן עם השאנל, שאני אישית מכורה ל-5

    השבמחק
    תשובות
    1. אם לא התחברת לקודמים אז סביר שגם לזה לא תתחברי.
      השאנל משו-משו, בפעם הבאה שאת בחו"ל חייבת להריח!

      מחק
  2. אהבתי את כל הבשמים שסקרת, את הגוצי טרם הרחתי, ההרמס ללא ספק מדהים ומיוחד, הטו ם פורד ניחוח רענן וירוק מזכיר לי קצת את השאנל 19, את הגאדור לא הרחתי, אבל זהו ריח שפחות התחברתי,מסכימה לגבי ההרמס הקודם בושם מעיק, אעפ שקבלתי מחמאות עליו כששמתי דוגמית.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, כבר קלטנו שיש לנו טעם דומה ;)
      ההרמס הוא שיחוק לגמרי, במיוחד אחרי הטראומה שלי מה- Galop....

      מחק
  3. ושכחתי את הב׳ז, ריח נשי מזכיר לי מעט את השאנל 5.

    השבמחק
    תשובות
    1. כשחושבים על זה, יש בזה משהו האמת.
      ואיך שכחת את הנרסיסו איך?.... :)

      מחק
  4. הנרסיסו גם מוצלח ביותר אפילו יותר מהאבסולו הסגול הקודם.

    השבמחק
    תשובות
    1. לגמרי, אני ממש אוהבת אותו!

      מחק
  5. אנונימי3.7.2017, 0:29

    לאחרונה ניתקלתי בבושם Bamboo של גוצ'י ב"אפריל"... אז כעת ניתן לרכוש אותו בכל הפרפומריות ולא רק בדיוטי פרי?
    דרך אגב, הרחתי- ואהבתי מאוד! אכן זה בושם פופולרי.

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון :)
      ה- Bamboo הגיע עכשיו לארץ אבל רק בגרסת ה- EDP שלו (גרסאות אחרות בדיוטי), נמכר בפארמים השונים.

      מחק
  6. נרסיסו רוריגז הראשון הגיע אלי כמתנה. לדעתי מינשקנתה לי אותו לא ממש הבינה מה יש לה ביד אחרת הייתה שומת את הסוד לעצמה. מאז כל פעם שמישהי אומרת שנרסיסו כלשהו הוא הבושם שלה עכשיו אני ישר משווה אישיות בהתאמה לבושם ולפעמים מתפלאה איך קרה שהוא פופולרי אמלה. יש יתרון בכך שהמחיר של המותגים האלה לא מיישר קו לחגים ומבצעים כי אז הוא לא הופך לבושם להמונים. ועדיין בלי קשר להיות פראייר. כאין מבצעים/מחירים סבירים אני את הבשמים שלי אקנה בדיוטי פרי

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails